NUTRI ニュートリー株式会社

社長挨拶Message from President and CEO

人に寄り添い、
栄養療法の新たな価値を提案するProposing New Value for Nutritional Therapy while Empathizing with People

代表取締役社長袴田 義輝Yoshiteru Hakamada, President & CEO

代表取締役社長 袴田 義輝

1963年、ニュートリーは製薬事業から出発しました。
医療の現場で「栄養」の持つ可能性を見出し、食品事業へと開発の軸を移行。「うまく食べることができない患者さんに貢献したい」との強い思いからさまざまな製品を提供し続け、現在に至っています。

私たちは日々の「小さな疑問」から生まれるニーズをくみ取り、人々の健康を支え、QOL(生活の質)の向上に寄与する栄養療法の普及につとめてきました。

日本国内においては高齢化率が世界一の水準となり、社会保障費(医療・介護)の問題が益々顕在化してまいります。世界を見渡しても今後高齢化が急速に進展する見込みで、来るべき世界的な時代の変化に対応する必要があります。

ニュートリー(NUTRI)の社名は、Nutrition(栄養)とNew History(新たな歴史)を融合させたもの。
私たちは、常に人に寄り添いながら、エビデンス(科学的根拠)に基づく「食」と「栄養」の提供を通じて、全ての人々が健やかに日々をお過ごしいただけるように新たな価値を提案してまいります。

In 1963, NUTRI started out from the pharmaceutical business.
The company recognized the potential of nutrition in medical settings and shifted its R&D focus to the food business. With an aspiration to help patients who have difficulty in eating, we have continued to provide various products through to the present.

We have come to understand needs from small questions in everyday life and have strived to popularize nutritional therapy, supporting people’s health and contributing to improvements in their quality of life (QOL).

Japan’s population is aging at the fastest rate in the world, with issues increasingly prominent in social security costs (healthcare and nursing care). The aging of populations will also progress rapidly throughout the world, requiring a response to the upcoming global changes.

Our company name, NUTRI, is a combination of “Nutrition” and “New History.”
We will continue to propose new value to help all people live healthily by providing food and nutrition based on scientific evidence while always empathizing with people.

おすすめコンテンツ